Regulamin
Regulamin napraw gwarancyjnych i pogwarancyjnych
- Firma Techman Sp. z o.o. – Gwarant udziela gwarancji na okres 12 miesięcy od chwili nabycia towaru, jednocześnie zastrzegając sobie prawo do jej uchylenia lub wydłużenia na wybrane towary będące w ofercie firmy Techman Sp. z o.o.
- Gwarancją są objęte wyłącznie urządzenia/narzędzia (towary) wprowadzone do obrotu na terenie Polski
- Fakt udzielenia gwarancji na sprzedany towar nie wyłącza, nie ogranicza ani też nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z niezgodności towaru z umową.
- Przedmiotem gwarancji zostają objęte ukryte wady materiałowe i konstrukcyjne.
- Serwis firmy Techman Sp. z o.o. zobowiązuje się do złożenia odpowiedzi na reklamacje w terminie nie dłuższym niż 14 dni roboczych od chwili dostarczenia urządzenia/narzędzia pod adres: Techman Sp. z o.o., Opożdżew 20, 05-660 Warka. W przypadku urządzeń ponadgabarytowych powyżej 30 kg w terminie 14 dni od chwili dokonania oględzin przez autoryzowany serwis firmy Techman Sp. z o.o.
- Wady ujawnione w okresie gwarancji będą usunięte bezpłatnie w terminie nie dłuższym niż 30 dni roboczych od daty uznania zasadności reklamacji. Termin ten może być wydłużony, gdy naprawa będzie wymagała sprowadzenia części zamiennych lub wysłanie towarów do specjalistycznych serwisów.
-
Karta gwarancyjna w momencie zakupu powinna posiadać:
datę sprzedaży,
pieczęć punktu sprzedaży,
podpis Klienta,
numer seryjny maszyny.
Karta gwarancyjna musi być wystawiona w dniu sprzedaży. - Dostarczany do serwisu towar musi być kompletny, czyli musi zawierać: dokumentację i inne elementy dostarczone pierwotnie przez firmę Techman wraz z zakupionym towarem. Warunkiem dokonania naprawy gwarancyjnej jest przedłożenie karty gwarancyjnej.
-
Unieważnienie gwarancji następuje gdy:
- W terminie 7 dni roboczych od daty sprzedaży nie nastąpi rejestracja produktu na stronie www.techman.com.pl - jeśli dane urządzenie posiada kartę gwarancyjną.
- brak lub błędnie wypełniona Karta Gwarancyjna lub błędnie wypełniony formularz w zakładce "zarejestruj produkt" na stronie www.techman.com.pl w szczególności dotyczy to: narzędzi/urządzeń pneumatycznych, hydraulicznych i olejowych.
- zakupione narzędzie, urządzenie zostało użyte niezgodnie z przeznaczeniem (nieprawidłowa instalacja i obsługa)
- zakupione urządzenie zostało niewłaściwie zamontowane, niezgodnie z warunkami zabudowy - podnośniki,
- urządzenie uległo uszkodzeniu mechanicznemu, chemicznemu, termicznemu lub celowo je uszkodzono i wywołano w nimi tym samym wady
- urządzenie/narzędzie było opakowane lub transportowane w sposób umożliwiający jego uszkodzenie w transporcie do serwisu,
- narzędzie było modyfikowane lub naprawiane przez nieautoryzowany serwis lub próbowały go naprawiać osoby nieuprawnione,
- narzędzie było użytkowane od momentu gdy wystąpiło w sposób widoczny ewentualne uszkodzenie,
- narzędzie współpracowało z nieodpowiednim osprzętem lub było przeciążone,
- w okresie gwarancji nie miały miejsca przeglądy okresowe przez autoryzowany serwis Firmy Techman Sp. z o.o. zalecane przez firmę Techman zgodnie z książką gwarancyjną,
- w reklamowanym narzędziu, urządzeniu brak tabliczki znamionowej z numerem fabrycznym – jeśli dane urządzenie tego wymaga.
- Gwarancja nie obejmuje wymiany części, które uległy naturalnemu zużyciu na skutek ich skończonej trwałości.
- Należy przestrzegać zasad obsługi i bezpieczeństwa zawartych w instrukcji obsługi i Przepisów Bezpieczeństwa Pracy.
- Firma Techman nie ma obowiązku dostarczenia Nabywcy zastępczego sprzętu na czas trwania naprawy.
- Prawa gwarancyjne posiada wyłącznie bezpośredni nabywca sprzętu. Dalsze zbycie sprzętu nie powoduje przeniesienia praw gwarancyjnych na kolejnego nabywcę.
-
W przypadku uznania gwarancji uszkodzonego produktu, Gwarant dopuszcza następujące sposoby realizacji gwarancji:
- naprawa,
- wymiana produktu na nowy,
- wymiana produktu na nowy o podobnej charakterystyce,
- zwrot gotówki (ceny nabycia produktu) na podstawie dowodu zakupu.
- Gwarancja, oraz prawo odstąpienia od umowy nie obowiązują, gdy produkt dotknięty jest uszkodzeniami mechanicznymi pochodzenia zewnętrznego. Dlatego też zawsze należy sprawdzić przesyłkę w obecności kuriera i w przypadku uszkodzeń czy też niezgodności ilościowych sporządzić protokół szkody oraz skontaktować się jak najszybciej ze sprzedawcą w celu wyjaśnienia sprawy.
- Firma Techman Sp. z o.o. zastrzega sobie możliwość zmiany warunków gwarancji. Nowe warunki gwarancji nie będą działać wstecz.
- Uprawnienia z tytułu gwarancji nie obejmują prawa kupującego do domagania się zwrotu utraconych zysków, oraz poniesionych kosztów w związku z awarią urządzenia.
- Firma Techman Sp. z o.o. nie ponosi żadnej odpowiedzialności za szkodę na mieniu lub zdrowiu wynikłą z użytkowania narzędzia, a stanowiącą następstwo jego użytkowania niezgodnego z jego przeznaczeniem lub warunkami eksploatacyjnymi ustalonymi przez producenta.
- Firma Techman Sp. z o.o. nie odpowiada za bezpośrednie i pośrednie szkody i straty związane z użyciem lub niemożliwością użycia narzędzia
- Kwestie sporne rozstrzygać będzie Sąd właściwy ze względu na siedzibę firmy Techman Sp. z o.o.
- Niniejsze warunki gwarancji są ogólnodostępne w siedzibie firmy Techman Sp. z o.o. .
I. Wysyłka narzędzi do i z serwisu
Naprawy serwisowe realizowane w ramach gwarancji:
Urządzenia (narzędzia) wysłane są wyłącznie firmą kurierską FEDEX po uprzednim ustaleniu z serwisem firmy Techman Sp. z. o.o. warunków wysyłki na koszt firmy Techman Sp. z o.o.
Przed wysłaniem reklamowanego Urządzenia (narzędzia) należy w pierwszej kolejności dokonać zgłoszenia na naszej stronie www.techman.com.pl
- Prosimy o poprawne wypełnienie formularza i podanie dokładnego opisu usterki urządzenia.
- Firma Techman Sp. z o.o. nie odpowiada za błędnie wypełnione dane w formularzu.
Naprawy serwisowe pogwarancyjne:
- Urządzenie/Narzędzia są wysyłane do Serwisu Firmy Techman Sp. z o.o. na koszt własny
- Koszt odesłania urządzenia do Klienta na terenie RP wynosi : 13,60 PLN netto firmą kurierską FEDEX pod warunkiem, że waga przesyłki nie jest wyższa niż 30 kg, i urządzenie nie wymaga dodatkowych zabezpieczeń w transporcie (np. paleta) lub nie jest traktowane jako przesyłka ponadgabarytowa wg cennika firmy FEDEX.
Urządzenie należy dostarczyć do serwisu czyste, konieczność oczyszczenia narzędzia w serwisie jest usługą odpłatną - w cenie 50,00 PLN netto zarówno w przypadku napraw gwarancyjnych jak i napraw pogwarancyjnych.
II. Koszty robocizny i wyceny
Narzędzia i urządzenia oferowane przez firmę Techman Sp. z o.o.
naprawa odpłatna do wartości netto 300,00 PLN:
koszt robocizny 35 PLN netto,
naprawa odpłatna powyżej wartości netto 300,00 PLN:
koszt robocizny 55 PLN netto,
wycena naprawy w przypadku rezygnacji z naprawy lub też w przypadku nie uznania reklamacji
25 PLN netto + koszty transportu (wysyłka i odbiór reklamowanego art.)
kalibracja urządzeń: A-EG0102, A-EG0103:
odpłatna 35,00 PLN netto - 1 szt.
Narzędzia i urządzenia nie będące w ofercie firmy Techman Sp. z o.o.
indywidualna wycena na życzenie Klienta:
75 PLN netto + koszty transportu (wysyłka i odbiór narzędzia/urządzenia)
koszt robocizny wynosi:
- 70,00 zł netto dla urządzeń do wartości naprawy 300,00 PLN netto,
- 100,00 zł netto dla urządzeń, których naprawa przekracza 300,00 PLN netto.
przy zakupie nowego urządzenia firma Techman Sp. z o.o. rezygnuje z pobrania opłaty za wcześniej wykonaną wycenę.
Uwaga! Podane stawki nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66, par. 1 Kodeksu Cywilnego, są jedynie podstawą do indywidualnej wyceny.
III. Serwis urządzeń poza siedzibą firmy TECHMAN SP. Z O.O.
Przyjazd Serwisu odbywa się tylko i wyłącznie na pisemne zlecenie podpisane przez upoważnioną osobę w Firmie która zakupiła od firmy Techman Sp. z o.o. urządzenie.
W przypadku reklamacji nie uzasadnionej - a więc naprawy wynikającej ze złego montażu, serwisowania lub użytkowania niezgodnego z przeznaczeniem lub też w przypadku napraw pogwarancyjnych, koszt dojazdu liczony jest zgodnie ze wzorem : liczba km w obie strony x stawka za jeden km (stawka: zgodnie z obowiązującą ustawowo zaokrągloną do dziesiątych po przecinku ).
W przypadku napraw objętych gwarancją - w przypadku wystąpienia wad materiałowych koszt dojazdu pokrywa Serwis firmy Techman Sp. z o.o.
Każda rozpoczęta godzina pracy Serwisanta - 55 PLN netto.
IV. Obowiązki Serwisu Firmy TECHMAN SP. Z O.O.
Serwis firmy Techman zobowiązuje się do informowania Klienta o kosztach napraw pisemnie przed dokonaniem naprawy z wyszczególnionym wykazem podzespołów do wymiany.
V. Obowiązki Klienta
Klient zobowiązuje się do wydania decyzji o naprawie / rezygnacji w ciągu 14 dni od momentu otrzymania kalkulacji naprawy.
W przypadku braku zgody na piśmie, po upływie 14 dniowego okresu serwis TECHMAN traktuje to jako brak zgody na naprawę i odsyła urządzenie do Klienta na jego koszt.
W PRZYPADKU NIEODEBRANIA URZĄDZENIA W TERMINIE 2 MIESIĘCY OD DATY PRZYJĘCIA DO SERWISU, FIRMA TECHMAN SP. Z O.O. BĘDZIE NALICZAŁA KOSZTY MAGAZYNOWANIA W WYSOKOŚCI 2 PLN NETTO ZA KAŻDY DZIEŃ A PO 3 MIESIĄCACH MAGAZYNOWANIA URZĄDZENIE ZOSTANIE ZEZŁOMOWANE.